Az e-pénztárgépek szervizelése csak akkor kötelező, ha azt az üzembentartó kéri a forgalmazótól, nincs éves kötelező szerviz.
Júliustól kétféle típusú e-pénztárgép használható: a felhő-, illetve a hardveralapú.
A jogszabályoknak megfelelő működés mellett szigorúan ellenőrzik az e-nyugta kiállításának folyamatát és beküldését az úgynevezett nyugtatárba, az azt használó vállalkozás mentesül a bizonylatmegőrzési kötelezettség alól, azt ugyanis átvállalja ez az úgynevezett nyugtatár, amely tíz évig tárolja a beérkezett adatokat.
A gyakorlatban mindössze egy okostelefonra van szükség, amelyre a vállalkozó letölti az ingyenes e-pénztárgép alkalmazást, és egy egyszerű nyugtanyomtatóra, arra az esetre, ha valaki mégis papíron kérné a bizonylatot.
A pénztárgéphasználatra kötelezett vállalkozások (így például a kiskereskedelmi üzletek, éttermek, szálláshelyek, taxisok, plasztikai sebészek, gyógyszertárak, masszőrök, konditermek) 2028. július 1-jéig még használhatják a jelenlegi online pénztárgépet.
A vevők elektronikusan követhetik nyomon vásárlásaikat, a mobiltelefonról elérhetők a jótálláshoz, garanciához szükséges iratok, így a fogyasztói jogok is gyorsabban, kényelmesebben és egyszerűbben érvényesíthetők. Ehhez mindössze egy erre szolgáló applikációt (vevői alkalmazást) kell letölteniük a telefonjukra.